En ny form for køreglæde

Billede af mfabilers konkurrence tilbage i December, En ny form for køreglæde, mfabiler.dk
Toyota-fan Jacob Smidt fik en uge bag rattet i en splinterny Toyota C-HR Hybrid som vinder af Mogens Frederiksen Automobilers Facebook-konkurrence i december 2017. Det gav ham mange gode køreoplevelser og et indblik i hybridteknologiens muligheder.

Jacob Smidt er inkarneret Toyota-fan.

I dag ejer han sin fjerde Toyota, og hans familie har kørt Toyota gennem 25 år. Det var derfor med stor begejstring, at han tog imod nøglerne til en C-HR Hybrid udlånt af Mogens Frederiksen Automobiler:

"Det var en dejlig og behagelig køreoplevelse. Automatgearet giver en meget mere afslappet og stressfri køreoplevelse", fortæller han.

Jacob engagerer sig på flere måder i forhold til Toyota

Jacob Elbæk Haahr Smidt kører selv til daglig en meget velholdt Toyota Avensis 2.0 fra 2001 med læderkabine og fartpilot. En bil, han købte i 2013 og som netop har rundet 255.000 km og kostet mindre end 5.000 kroner i uforudsete reparationer. Udover at eje en Toyota Avensis er han medlem af Toyota Klub Danmark og driver klubbens Facebooksider.

"Jeg har, ligesom mange af Toyota-klubbens fans, en svaghed for Toyotas sportsmodeller MR2, Celica og Supra. Jeg har også selv haft en Toyota Celica T23 fra 1999. Det var en sand fornøjelse at køre. En anderledes, sjov maskine med et futuristisk design, der stadig holder 100 procent i dag", fortæller han.

Ens behov kan ændre sig og holdninger kan udfordres

Efter Jacob Elbæk Haahr Smidt stiftede familie ændrede hans bilbehov sig. Derfor købte han den Avensis, han kører i dag. Men han vil efter at have lånt en C-HR Hybrid bestemt ikke udelukke, at han ville vælge hybrid, næste gang, han skal have ny bil.

"Jeg synes hybridteknologien bidrager med flere ting. Først og fremmest selvfølgelig en grøn profil. Desuden køreglæden, man oplever, når bilen skifter over på el", fortæller han og uddyber:

"skiftet sker helt lydløst - en komfortabel oplevelse! Skiftet mellem benzin og el synes jeg Toyota har løst fænomenalt. Det er helt unikt, så gnidningsfri, at overgangen er".